نکات هر فصل را اینجا بصورت متن خلاصه شده و دقیق و بدون غلط تایپی بنویسید و در تالار الماس منتشر کنید.
حتما نکات مربوط به همین کتاب و همین فصل باشد و نکات کتاب ها و فصل ها را در موضوع خودش بارگذاری کنید.
حیطه شناختی> حیطه های اهداف آموزشی> 1- حیطه عاطفی 2- حیطه روانی حرکتی
آشکارترین نیازهای دانش آموزان > نیازهای فیزیولوژیک
قضاوت و ارزیابی اشاره به سطح ارزشیابی حیطه شناختی دارد.
حیطه شناختی> 1-دانش 2- درک و فهم 3-کاربرد 4- تجزیه و تحلیل 5- ترکیب 6- ارزشیابی
حیطه عاطفی> 1-دریافت و توجه 2- پاسخ دادن 3-ارزش گذاری 4- سازمان دهی ارزش ها 5- درونی شدن ارزش ها
حیطه روانی - حرکتی>1-مشاهده و تقلید 2-اجرای عمل بدون کمک 3-دقت در عمل 4-هماهنگی حرکات 5-عادی شدن عمل
مراحل تحلیل و تنظیم آن> 1-هدف های آموزشی 2-موقعیت آموزشی 3-محتوا روش و وسایل آموزشی 4- نظام ارزشیابی
مراحل نگارش اهداف آموزشی> 1- تعیین هدف یا هدف های کلی 2- تبدیل اهداف کلی به اهداف واسطه ای یا جزئی 3- تبدیل هدف های واسطه ای به هدف های عینی و قابل مشاهده 4- بازنگری و تنظیم مجدد اهداف آموزشی
کارکردهای هدف های عینی خوب تعریف شده> 1-تمرکز روی برنامه ریزی درسی 2-طراحی رخداد آموزشی موثر 3-طراحی شیوه های ارزشیابی معتبر 4-اجرای موثر تدریس
تحلیل و تعیین موقعیت آموزشی>1-رخداد آموزشی 2-رابطه بین اهداف آموزشی 3-تعیین رفتار ورودی 4-ارزشیابی تشخیص 5-تعیین اولین گام آموزشی
تحلیل و تعیین محتوا روش و وسایل آموزشی>1-محتوا 2- روش آموزش 3-وسایل آموزشی
شیوه تجزیه و تحلیل محتوا> 1- عینی بودن 2- منظم بودن 3-آشکار بودن 4- مقداری بودن
مراحل تحلیل محتوا> 1-مشخص ساختن هدف تحلیل 2-جمع آوری نمونه های مورد تحلیل 3-تقسیم مجموعه مورد بررسی به واحدهای مختلف 4-طبقه بندی واحدها 5- ارزیابی عینی طبقه ها
وسایل آموزشی> 1- وسایل آموزشی معیاری 2- وسایل آموزشی تسهیل کننده
لطفا برای پاسخ به این تاپیک وارد شوید
تا پایان 15 فروردین میتوانید همه پکیج ها را با تخفیف ثبت نام کنید
تا پایان 15 فروردین میتوانید همه پکیج ها را با تخفیف ثبت نام کنید