اخذ مجوز جذب نخبگان برای ۷۸۳ کدشغل در آموزش و پرورش

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: ما مجوز ۴ هزار و ۸۶ کد شغل برای بکارگیری نخبگان در دستگاه‌های دولتی را اخذ کرده‌ایم و از این تعداد ۷۸۳ کد شغل در آموزش و پرورش جذب خواهند شد. در واقع آموزش و پرورش بیشترین کدشغل را برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور را به خود اختصاص داده است.

«یاسین کیخا» معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد جذب نیروهای انسانی نخبه در دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش اظهار کرد: برای جذب نخبگان در آموزش و پرورش عدد مشخصی در نظر گرفته شده است. ما مجوز ۴ هزار و ۸۶ کد شغل برای بکارگیری نخبگان در دستگاه‌های دولتی را اخذ کرده‌ایم و از این تعداد ۷۸۳ کد شغل در آموزش و پرورش جذب خواهند شد. در واقع آموزش و پرورش بیشترین کدشغل را برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور را به خود اختصاص داده است.

کیخا در ادامه توضیح داد: حدود ۲۰ دستگاه دولتی به ما درخواست داده‌اند تا نخبگان را برای بکارگیری در دولت معرفی کنیم که آموزش و پرورش یکی از این دستگاه هاست. بهره مندی از این تعداد نخبه، در رشد تعلیم و تربیت کشور بسیار موثر است و می‌توانند از توانایی نخبگان کشور در راستای رشد و پیشرفت دستگاه آموزش و پرورش کشور همچنین رفع چالش‌ها و مسائل خود بهره‌مند شوند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: نه تنها دولت برای بکارگیری نخبگان تلاش می‌کند بلکه نخبگان نیز تمایل زیادی به همکاری در دستگاه‌های اجرایی کشور دارند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه بکارگیری نیروهای نخبه در دستگاه‌های اجرایی امری کارشناسی شده است، توضیح داد: سازمان اداری استخدامی کشور از آن دسته دستگاه‌هایی که متقاضی استفاده از نخبگان بوده‌اند، درخواست کرده تا مشاغل کارشناسی که جایگاه نخبگانی دارد را معرفی کنند. این مشاغل کارشناسی باید درشان یک فرد نخبه باشد و واقعا نیاز داشته باشیم که نخبه‌ای توانمند آن فعالیت را به بهترین نحو پیش ببرد.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در ادامه اظهار کرد: هم اکنون این مشاغل کارشناسی احصا شده و پس از انجام کارهای کارشناسی، عناوین شغلی مورد نظر به سازمان اداری استخدامی اعلام شده و آن‌ها نیز این مشاغل را با بنیاد ملی نخبگان مطرح کرده اند.

به گفته کیخا؛ تربیت و توانمندسازی مستعدان مهمترین برنامه معاونت آینده‌سازان و زمینه‌سازی برای اثرگذاری نخبگان و تکریم آنان، مهم‌ترین برنامه کاری معاونت سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان است. او در ادامه خاطرنشان کرد: فرصت‌های شغلی خوبی برای نخبگان به ما اعلام شده که در معرض دید نخبگان متقاضی قرار می‌گیرد و واقعا استقبال خوبی از این جایگاه‌ها صورت گرفته است.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: در سال گذشته برای هزار و ۲۰۰ جایگاه‌ها و کد شغل‌هایی که برای نخبگان اعلام شده بود، نزدیک به ۷ هزار نفر متقاضی داشتیم و این یعنی نه تنها استقبال نخبگان بالاست بلکه فضایی رقابتی هم وجود دارد و این افراد مستعد برای ارتقای رزومه خود تلاش هم می‌کنند تا بتوانند مشاغل مذکور در دستگاه‌های اجرایی را به دست آوردند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: از هزار و ۲۰۰ نفری که اقدام به جذب کردند تا به حال ۳۵۰ نفر کد نهایی استخدام خود را گرفته اند. در بین این افراد معلم هم وجود دارد و آموزش و پرورش در مشاغل مورد نیاز خود از این نخبگان بهره‌مند شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *