خبر صدور مجوز به آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون استخدامی تا پایان امسال

تهران- ایرنا- معاون حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی کشور، ادعای مطرح شده در خصوص عدم صدور مجوز برای جذب معلم را رد کرد و گفت: مجوزهایی که در دولت سیزدهم برای جذب معلم صادر شده با مجموع مجوزهای ۸ سال دولت یازدهم و دوازدهم، تقریبا برابر است.

به گزارش ایرنا از سازمان اداری و استخدامی کشور، مهدی یزدان‌پناه با اشاره به تقدیر رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از سازمان اداری و استخدامی کشور به خاطر همکاری شایسته در زمینه صدور مجوز استخدام برای وزارت آموزش پرورش، اظهار کرد: امسال بیشترین جذب معلم از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان را داشتیم و در کل مجوزهایی که برای آموزش و پرورش در دولت سیزدهم صادر شده، سالانه ۲۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع ۵۶ هزار و ۹۰۴ مجوز استخدامی که در دولت سیزدهم برای جذب در آموزش و پرورش صادر شده، ۲۵ هزار و ۶۸۶ مجوز برای جذب آموزگار ابتدایی، ۱۹ هزار و ۹۷۰ مجوز برای جذب دبیر دوره متوسطه، ۲۲۱۴ مجوز برای جذب دبیر هنرآموز، ۲۳۳۲ مجوز برای جذب آموزگار استثنایی و یک هزار مجوز برای جذب مربی گفتار درمان بوده است.

یزدان‌پناه علت کمبود معلم را عدم توجه و بی‌اعتنایی دولت‌های قبل به هشدارهای دلسوزان در خصوص فرا رسیدن زمان بازنشستگی فرهنگیان عنوان کرد و گفت: مشکل کمبود معلم در کشور جدای از اینکه به واسطه حذف دانشسراها و تربیت معلم بوده، از رشد جمعیت دانش‌آموزی، بازنشسته شدن معلمان و عدم جذب به میزان کافی در دولت‌های گذشته نیز نشات گرفته است؛

معاون حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه از ابتدا دولت سیزدهم درک دقیقی از پیامدهای موج بازنشستگی فرهنگیان داشتیم، بیان کرد: تنها در سال گذشته ۵۲ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته شده‌اند و از طرف دیگر برای ۴۰ هزار نفر خانم معلم نیز مرخصی زایمان صادر شده است.

وی ادامه داد: به رغم آنکه در نیمه ابتدایی مهرماه دغدغه کسری معلم برای کلاس‌های درس وجود داشت، اما با تدبیری که برای تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شد، ۱۰ هزار و ۸۰۰ معلم از نیمه دوم مهرماه در کلاس‌های درس حاضر شدند.

یزدان‌پناه در پاسخ به برخی گلایه‌ها درباره طولانی بودن فرایند آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تاکید کرد: مهم‌ترین دغدغه سازمان در دولت سیزدهم، کیفی‌سازی فرایند جذب معلمان برای جذب نیروهای توانمند و متعهد است؛ چرا که آموزش آینده‌سازان ایران اسلامی در مدارس بر عهده همین نیروهایی است که جذب می‌شوند. لذا با این حساسیت، زمان‌بر شدن فرایند جذب در آموزش و پرورش طبیعی است.

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: سیاست اساسی دولت سیزدهم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده، تقویت دانشگاه فرهنگیان است که با توجه به اینکه ۴۰۰ عضو هیئت‌های علمی در شرف بازنشستگی هستند، به طور خاص مجوز جذب ۵۰۰ نفر عضو هیئت علمی از سوی سازمان اداری و استخدامی صادر شد.

وی با تاکید بر اهتمام سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تامین سرمایه انسانی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، از صدور مجوز به آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون استخدامی تا پایان امسال خبر داد و گفت: جدای از صدور این مجوزها، چندین راهکار دیگر نیز برای تامین معلم در دو سال اخیر به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده که بهره‌مندی از بازنشستگان موجود، مهم‌ترین این موارد است.

یزدان‌پناه در پایان مهم‌ترین مشکل در نظام آموزشی را نبود آمارهای دقیق به صورت نقطه‌ای از کشور دانست و گفت: در دوسال گذشته مهم‌ترین مطالبه سازمان اداری و استخدامی کشور از وزارت آموزش و پرورش، ارائه آمار دقیق در خصوص منابع انسانی و دانش‌آموزان به صورت نقطه‌ای بر مبنای شهر و مکان بوده است.

منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *